Dag 3 Santiago ”Start” en ”Top”

Dagwandeling van 13,30 km. BLF175B Fundura – Favetta – Quebradas – Favetta.

Na het ontbijt vertrek je over een dirt road richting ”Fundura”. Vervolgens daal je via een ezel pad af in ”Ribeira Laranjeira” om ook weer via een ezel pad omhoog te lopen naar het dorp ”Achada Leitao”. Aangekomen in ”Achada Leitao” loop je linksaf de verharde weg op. Na ongeveer 700m. ga je rechtsaf richting ”Favetta” en na 2km. dalen zie je aan je linkerhand de dam van ”Favetta”. Aan de rechterkant van de dam is een betonnen trap en kan je de dam beklimmen. Op de dam heb je mooi uitzicht over het achtergelegen irrigatie meer.

Je vervolgt je wandeling langs en door ”Ribeira de Favetta”. Eerst loop je over een stukje verharde weg, dirt road om uiteindelijk weer over een ezel pad te lopen. Je loopt ten Oosten van ”Achada Leitao” richting ”Ribeira Laranjeira”. Je daalt langzaam af tot een hoogte van 135m. in ”Ribeira Laranjeira” tot aan het dorpje ”Quebradas”. Daar steek je ”Ribeira Laranjeira” over om via een ezel pad ruim 300m. te stijgen naar ”Matinho”. Vanaf ”Matinho” is het nog onegeveer 2km. en 100m. stijgen naar Kaza di Marli.

De totale duur van deze wandeling is 5 – 6 uur en naast geweldige vergezichten en de overweldigende natuur maak je het dagelijks leven van de lokale bevolking van dichtbij mee. Je krijgt een lunchpakket mee en halverwege de wandeling ben je op de dam van ”Favetta” wat een prima plek is om te lunchen en van de vergezichten te genieten.

Alle benodigde informatie over deze route vindt je op Wikiloc, onze route BLF175B

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.